Waar gaat dit over? Dat vroegen ook ruim 20 experts op het gebied van stadslogistiek zich gisteren af bij de kick-off van een nieuw onderzoeksjaar van Shopping Tomorrow. De e-commerce industrie vindt ook dit jaar weer veel experts bereid om wat van hun kostbare tijd te investeren in het samenbrengen en delen van hun kennis. Live-cartoonist Maaike Hartjes zorgde voor het visuele verslag.
Shopping Tomorrow is hét kennisnetwerk voor digital commerce in Nederland, en brengt e-commerceprofessionals samen in een exclusief en actief netwerk, met als doel het leveren van inzichten voor de branche. Wat betekenen toekomstige ontwikkelingen op het gebied van businessmodellen, customer journey en technologie voor medewerkers, bedrijven en BV Nederland? Shopping Tomorrow is in 2013 geïnitieerd door Thuiswinkel.org en inmiddels ondersteund door 15+ Nederlandse branche- en belangenverenigingen.
In de expertgroep voor Stadslogistiek komen vervoerders, inkopers, verladers, huboperators en researchers bijeen om het probleemveld in kaart te brengen, oplossingen te verzinnen, en concrete stappen te maken. Ruim 20 experts uit deze ketenpartijen, aangevuld met in dit vakgebied gespecialiseerde wetenschappers, gingen aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe stimuleren wij gebundeld vervoer van goederenstromen de stad in vanaf stadshubs naar zakelijke ontvangers om zero-emissiedoelen van de Nederlandse steden te helpen realiseren?