Webhelp: Beyond Social

Social media gaan verder dan webcare. Ze kunnen veel betekenen voor marketing, reputatie en klant-loyaliteit. Maar hoe zorg je ervoor dat je aanwezigheid op social media ook daadwerkelijk effect heeft? Over deze en andere vragen ging het in Amersfoort tijdens een sessie van Netino, een organisatie gespecialiseerd in social media en digitale communicatie. Live-cartoonist Michiel van de Pol hielp mee om de antwoorden te vinden.

De inzet van social media wordt pas succesvol als je precies weet wat je ermee wilt bereiken. Is dat hogere klanttevredenheid? Een groot bereik van een campagne? Of meer bekendheid voor een nieuw product? Deze sessie draait om een groeimodel; een stappenplan waarmee je bij elke stap méér uit de social media-activiteiten zult halen. Want social media bieden veel meer mogelijkheden dan alleen het beantwoorden van berichten. De praktijkvoorbeelden laten zien hoe het op social media goed, en ook hopeloos fout kan gaan. Wie zijn processen op orde heeft, zal met een goed strategieplan de successen zien toenemen en uitglijders voorkomen.